Geoblog.pl    deryngs    Podróże    Na Końcu Świata    Hot Water Beach i genialny szlak Cathedral Cove Walkway

Hot Water Beach i genialny szlak Cathedral Cove Walkway

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Tairua

2012-03-16 do 17
Nowa Zelandia, Tairua

Mamy na oku elegancki campsite. Za $33 jest darmowy net (pierwszy raz w Nowej Zelandii poza McDonaldsem). Docieramy na miejsce a tu klops. Net jest nie z kampingu, tylko z pobliskiej biblioteki. Trzeba stać pod płotem żeby działał i na dodatek necik dostępny jest tylko w godzinach jej otwarcia. Przyjechaliśmy o 17:30, biblioteka otwarta była do 17:00. Rano otwierają o 9:00, a o 10:00 jest check-out i musimy spadać dalej. Jak zawsze z netem w NZ, musiał być trick ;)

Nie żebyśmy mieli specjalne parcie na fejsa, maila czy inne takie. Mamy swoją kartę SIM (100MB tygodniowo) i do podstawowych rzeczy starczy.

[Offtop start]
Mam za to ogromne parcie na update mojego systemu na smartfonie. Wrzuciłem eksperymentalny build jeszcze w Australii. Przestała wtedy dobrze działać klawiaturka Swift X z moim własnym, blogowym słownikiem (znikał kursor). Blogi piszę na telefonie i bez szybkiego apdejta muszę cisnąć na stockowej klawiaturze. Każdą literkę manualnie. Potem przeczytać wszystko 5 razy, coby błędy nie irytowały Czytelników. Jak tylko wlecieliśmy do NZ, custom rom CM9 przeszedł w fazę nightly i aktualizacje pojawiają się prawie codziennie. Deweloperzy Swifta też wrzucili poprawki. Muszę zassać nowy system, gapps, modem i zaktualizować aplikacje. Potrzebuję 250MB. W maku jest limit do 50, z telefonu nie zassam, ostatnia szansa w bibliotece. Chciałbym też w końcu wrzucić jakieś nowe wpisy na bloga. Aktualnie (22 marca) mam gotowe 22 nowe wpisy i od groma zdjęć. Niestety, dopóki nie znajdziemy normalnego neta, nie będzie to wykonalne lolz.
[Offtop stop]

Poszliśmy usiąść w Bibliotece. Mamy WiFi. Jest 11:00, o 12:30 zamykają. Zarzucam mój syf do ściągania. Pamiętacie 15 lat temu w Polsce dostęp dial-up przez modem 52kbps? Właśnie tak net tutaj działał. 5Kbps w porywach. Nie ma chuja na Mariolę ;)

Po kilkunastu minutach zaczęły się zjeżdżać całe rodziny z dziećmi. Każdy wyciągał swojego lapka, smartfona i innego piczona. Pod koniec nie dało się już wysłać maila. Nowa Zelandia desperacko poszukuje sieciowców. Rozumiemy dlaczego ;]

Po internetowej rozpuście jedziemy na Hot Water Beach. Przy brzegu są gorące źródła. Jednak aby mieć do nich dostęp, trzeba być tam o 9 rano lub 11 wieczorem. Wtedy jest odpływ. Siada się w mule i kopie własną łopatką swój basen. Napływa doń gorąca (nawet 60 stopni) woda i rów zamienia się w termalne źródło. Byliśmy trochę za późno, zostały nam zatem tylko ciepłe prądy w płytkiej wodzie ;)

W okolicy jest niesamowity szlak do przejścia - Cathedal Cove Walk. Po drodze są białe i kamienne plaże, szmaragdowe (czy inne tam wydziwione) zatoki, las i na końcu bonus - wielka plaża położona między kamiennymi urwiskami ociekającymi wodą (padało, a jakże hrhr) i wspaniały, skalisty łuk kryjący wejście na drugą, mniejszą plażę. Cathedral Cove można zaliczyć pieszo (z miejscowości Hahei) lub kajakiem (drogi, ale legendarny sposób). Są tu naprawdę ostre widoki. Punkt obowiązkowy.

Pół dnia słońce, pół dnia deszcz i wiatr. 19/15 stopni.