Geoblog.pl    deryngs    Podróże    Na Końcu Świata    Start: PL, DE, NL, B, FR, UK

Start: PL, DE, NL, B, FR, UK

Polska, Legnica

2011-10-12 do 15
Polska, Niemcy, Holandia, Belgia, Francja, UK
W drodze do Anglii (wiele miast)

Jeszcze kilka dni temu wcinaliśmy przednie jedzonko u rodziców w Legnicy i nic poza zawaloną rzeczami do spakowania podłogą nie wskazywało na to, że kilka dni później będziemy gdzieś jechać. Nie możemy przywyknąć do faktu, że czeka nas całkiem długa podróż;) Dopiero dzisiaj leżąc rano w wyrze podeschnięty po kilku angielskich piwach (Carlsberg słabszy niż polski Redds hehe) zaczynam czuć lekkiego stresa.

Trasę z Legnicy do Northampton jechaliśmy samochodem. Trasa podobno wyczerpująca. Gówno prawda;) 100% autostrad, po drodze ani jednych świateł i ani jednej dziury w drodze. Jako, że przywykliśmy do polskich dróg a'la "powierzchnia marsa", było to miłe.

Wyjechaliśmy o 5 rano z Legnicy. W Polsce autostrada była niezła, dwa pasy, czasem bez pasa awaryjnego. Najczęściej ograniczenie do 110, ale autka pędzące z prędkością przynajmniej 180km/h to żaden rarytas. W Niemczech jak to w Niemczech, droga trochę ładniejsza (acz dalej dwa pasy), zaskoczyły nas za to górzyste krajobrazy, parujące lasy i nasypy z kamieniołomów wyglądające jak przeskalowana góra Fiji. Tutaj (i we wszystkich kolejnych państwach) przepisy ruchu drogowego są już przestrzegane;) Holandia robi zdecydowanie lepsze wrażenie. 3 pasy na wstępie, nawieżchnia z grubszych kamyków i ładne kwiatki po drodze. Belgia nas za to tak pozytywnie zaskoczyła, że lol;] Drogi przez połowę trasy przez Belgię nie mogły pochwalić się idealną nawierzchnią, za to były najładniejsze latarnie hehe. A tak serio, to nie zauważyłem żeby ktokolwiek się gdzieś spieszył (poza polskimi kierowcami). Zakaz wyprzedzania tirów na dwupasmówce, wszędzie dookoła krowy,konie i osły, sporo wiatraków i generalnie wiejski klimat., Spoko! Natknąłem się przynajmniej na 5 postów, że Antwerpia to korkowy koszmar dla kierowców, szczególnie w okolicy popołudniowej. Jechaliśmy tamtędy ok. 14:00 i nie staliśmy nawet na jednych światłach. Na końcu krótka droga przez francję i chwilę później (ok. 16:30) jesteśmy przy porcie we francuskim mieście portowym Dunkierque. Mieliśmy bilet na 20:00 (tańszy o 10 euro niż ten na 18:00), ale obsługa promu bez najmniejszego problemu pozwoliła nam płynąć wcześniej, o 18:00 zamiast o 20:00, na tańszym bilecie i dodatkowo bez dopłaty. Respect. Wszystko było w porządku, tylko kible w porcie wyglądały jak obesrane brodziki prysznicowe ;]
O 20:30 byliśmy już w Dover w UK i ruszyliśmy na północ. Drogi angielskie są przekozackie, serio. 3 lub 4 pasy na wstępie, kolejny 1 lub 2 w budowie, pasy oddzielone na kawałku odcinka diodami LED, drogi oznakowane tak, że bez GPSa też byłoby gładko. Tyle co do trasy. Jakby ktoś się wybierał autkiem z PL do UK - polecam!

Wczoraj jeszcze dziabnęliśmy ostatnie europejskie piwko, przed chwilą zjedliśmy ostatnie europejskie śniadanie i za kilka godzin jedziemy na lotnisko Heathrow. Kierunek - Indie! Na początek 2 dni w Delhi. Cheers!

Edit. Postanowiliśmy uzupełniać nasze wpisy o koszty poniesione przy organizacji wycieczki i podczas pobytu w każdym z miejsc. Sami szukaliśmy takich informacji w sieci, ale często było one bardzo trudno dostępne lub nie było ich wcale. Mamy nadzieję, że przydadzą się Wam podczas planowania Waszej wycieczki dookoła świata!

PODLICZENIE WYDATKÓW (dla dwóch osób, przygotowanie wycieczki):
Bilety na główne loty (trasę będziemy zdradzać na bieżąco, na końcu wycieczki umieścimy plik z zestawieniem transportu): GBP3750
Ubezpieczenie na pół roku, pełna opcja: GBP398
Szczepienia (WZW A i B, Polio): PLN500
Ciuchy Decathlon (koszulki, przenośne polary, sztormiaki, 2x buty do chodzenia, sandały, przyrządy kempingowe, śpiwory i inne): PLN1500